10 نکته برای شادتر بودن از نگاه دانش آموزان


من به مدرسه برگشتم و 10 راه ساده را برای شادتر بودن در آنجا یاد گرفتم...
ناتالی کوگان
تخمین زمان مطالعه: 2 دقیقه
آره، من به عنوان یک دانش آموز به مدرسه برنگشتم- همان قدر که دوست دارم چندین سال به عقب برگردم، اما فکر برگشتن نیز وحشتناک است-. اما شانس این را داشتم که یک سخنرانی در مورد روز بخشش و مهربانی با 500 دانش آموز دبیرستانی در یک دبیرستان محلی داشته باشم.
اگرچه من ده ها سخنرانی در طول سال دارم، ایده ی سخنرانی در مورد شادی و قدرشناسی و مهربان بودن با دانش آموزان دبیرستانی مرا می ترساند- تقریبا انتظار داشتم که در طول سخنرانی من خوابشان ببرد و یا به موبایل هایشان پناه ببرند. اما اشتباه کردم. نه تنها که شنونده های فوق العاده ای بودند، بلکه مثل اسفنج همه چیز را به خود جذب می-کردند و سوالات و ایده های زیادی را به اشتراک می گذاشتند.

10 نکته برای شادتر بودن از نگاه دانش آموزان

شما می دانید که وقتی کودکان با آن بیان فوق العاده ی خالصشان چیزی را به شما می گویند، به ناگاه مجبور می شوید بگویید: وای، بله، دقیقا! آنها کودک نبودند، اما زمانی که ازشان خواستم که روش هایشان برای مثبت ماندن و مواجهه با استرس روزمره را به اشتراک گذارند، آنچه که می گفتند مرا وادار می کرد که دقیقا به همان شیوه ی قبل تایید کنم و همان احساس را داشته باشم. در نتیجه در اینجا 10 چیزی را که در مورد شادتر بودن از دانش آموزان دبیرستانی آموختم، با شما به اشتراک می گذارم:
1. تصویر بزرگتر را به یاد بیاور. اگر نمره ی بدی گرفته ای (یا یک برگ جریمه، یا نگاهی تلخی از جانب کسی) سعی کن که به یاد بیاوری این تنها یک اتفاق از میان هزاران اتفاق دیگر در زندگی تو است و نخواه که آن را به کل زندگیت تعمیم بدی و نتونی چیزهای دیگه رو ببینی.
2. پیاده روی کن. اگر پر از استرسی، پیاده روی ذهنت را روشن می کند. مطمئنا این روش بهتری نسبت به خوردن یک جعبه شکلات است.
3. روزت را با چیزی که واقعا دوست داری شروع کن، مثل گوش کردن موسیقی مورد علاقه ات. چگونگی آغاز روز تاثیر زیادی بر چگونگی گذراندن باقی روزت دارد (حتی اگر آدم صبح نیستید، می توانید کاری برای برای بهتر شدن خلق تان در صبح انجام دهید).
4. اگر چیزی در ذهنت داری، آن را با دوستت در میان بذار. برداشتن بار روی شانه هایت واقعا کمک کننده است، به ویژه اگر آن را با یک دوست یا عضوی از خانواده ات در میان بگذاری.
5. برای یک غریبه، کار خیری انجام بده. زمانی که یک کار زیبا و مهربانانه برای شخص دیگری انجام می دهی و لبخند بر لبش می نشانی، این باعث میشه که تو احساس بهتری پیدا کنی.
6. در مورد دیگران یکم راحت بگیر. اگر شخصی با تو رفتار خوبی ندارد، به این فکر کن که ممکنه چه اتفاقی در زندگی اش افتاده باشد که منجر به ایجاد احساسی منفی در تو شده است. به جای اینکه عصبانی یا آزرده خاطر بشی، احساس بهتری را تجربه خواهی کرد.
7. برای خودت یک کار خوب انجام بده. ممکنه خودت رو به یک اسنک دعوت کنی یا یکی از فیلم های مورد علاقت رو ببینی- اگر استرس داری یا مضطرب هستی، مهربان بودن با خودت یکی روش واقعا خوب برای حذف آن است.
8. دوستان و خانواده ات را با چیزهای کوچیک غیرمنتظره، سوپرایز کن. برای آن ها یک هدیه ی کوچیک غیرمنتظره بخر، کار روزمره ای را که معمولا دوست نداری به خاطر اون انجام بده یا براش کاری را انجام بده که میدونی واقعا باعث کاهش استرسش می شود. زمانی که توجهت را به کمک به دیگران معطوف می کنی همواره در مورد هر چیزی که در زندگی شخصی تو منجر به ناراحتی و سخت شدن اوضاعت شده، احساس بهتری خواهی داشت.
9. یکم ورزش کن. پیاده روی، دویدن، یکم یوگا، یا رفتن به باشگاه محله ات. ورزش اندورفین آزاد می کند و اندورفین به تو کمک می کنه که احساس شادکامی بیشتری کنی و مثبت تر باشی. هم چنین، زمانی که ورزش می کنی استرس داشتن در مورد چیزهای دیگر دشوار می شود زیرا که ذهن تو در حال استراحت است.
10. هر چیزی را خیلی جدی نگیر. همیشه امکان وجود روزهای بد یا مواجهه با مشکلات وجود دارد. تلاش کن که هر چیزی را خیلی جدی نگیری و بدین ترتیب آسانتر از آن شرایط عبور خواهی کرد.
چیزهایی که این دانش آموزان گفتند و من یادداشتشان کردم، بسیار خردمندانه، ساده و در عین حال نکاتی هستند که باید تلاش کنیم همواره به یادشان داشته باشیم. خوشحال بودم که نیازی نیست مثل آن ها سر کلاس بروم، اما واقعیتش این است که آن روز من از آن ها چیزهای بیشتری آموختم تا آنها از من.