سه روش ساده شاد ماندن

(الیشا گلداستاین)
اینکه همه ما به شادی و شاد بودن نیاز داریم، جای سوال ندارد.
برای بعضی افراد شادی زودتر از سایرین به دست می آید، اما ما تازه رمز و معنای شادی را فهمیده ایم- احساس ارتباط و راحتی در قدردانی از لحظات خوب و انعطاف پذیری و شکوه در طی لحظات سخت- مهارت و توانایی است که همگی ما می توانیم آن را ایجاد کنیم و آن را ماندگار سازیم.
در اینجا سه روش برای ارتقای شادی در زندگی روزانه مان معرفی می کنیم.
(توجه کنید: تمامی قضاوت هایتان را کنار بگذارید و این متن را بخوانید، و این تکنیک ها را با خودتان تمرین کنید. هم چنین، بدانید که تبدیل هر کدام از اینها به یک عادت، زمان می برد، هیچ کلید میانبری وجود ندارد، اما با این سه روش ساده همراه شوید، زمانی که از آن ها دور می شوید، سخاوتمند باشید، از موانع درس بگیرید و دوباره و دوباره بازگردید- اجازه دهید که تجربه، معلم شما باشد.)

1-سیستم اعصاب تان را تسکین بخشید و ریلکس کنید- ما به طور اتفاقی در جهانی زندگی می کنیم که سریعتر از همیشه است. تعجبی ندارد که استرس و اضطراب بالاست. مهم است که بدنتان را چند بار در طول روز ریلکس کنید. نفس عمیقی بکشید، بدنتان را معاینه کنید، و ماهیچه هایی را که در تنش هستند، بکشید یا نرم کنید. در طی روز این تمرین را انجام دهید. از اینکه چقدر همین تمرین روزانه می تواند به شما کمک کند، تعجب خواهید کرد.

سه روش ساده شاد ماندن

2- با خودتان مهربان باشید- اگر در زندگی علاوه بر مالیات ها و مرگ یک عامل ثابت دیگر وجود داشته باشد، استرس و درد است. همگی ما آن را تجربه می کنیم، درد و استرس غیر قابل اجتناب است و بخشی جدایی ناپذیر از انسانیت ماست که همگی در آن اشتراک داریم. کلید اینجاست که در آگاهی به نیازتان در همین لحظه، بهتر و بهتر شوید. مغر ما معمولا به خودسرزنشگری گرایش دارد، اما در واقع آنچه که ما به آن نیاز داریم احساس مراقبت و مهربانی است. تنها به یک زخم روی بدنتان فکر کنید، فرقی نمی کند. اگر شما از نظر بدنی زخمی شوید، به درد آن توجه می کنید، با آن به ملایمت رفتار می کنید و از خودتان مراقبت می کنید. زخم های عاطفی نیز هیچ تفاوتی ندارند و مهربانی سریعترین راه برای تسکین و آرامش یافتن آنهاست.
3- شاد شدن از شادی دیگران را با خودتان تمرین کنید- زمانی که می بینید دیگران کارهای خوبی چون ورزش، خندیدن در جمع و یا تجربه موفقیتی دارند در ذهنتان آنها را حمایت کنید. چیزهایی شبیه این بگویید، «خوبه که از خودتان مراقبت کنید» یا «خوشحالم که برای لحظه ای لذت را تجربه کردید». در ذهنتان به آنها لبخند بزنید یا تنها یک «بله»! بگویید. و یک چیز دیگر در آخر بگویم که... چگونه اینها را ماندگار سازیم؟
افراد دیگری که این تمارین را برای خودشان مفید می دانند، پیدا کنیم و ارتباط بیشتری با آنان ایجاد کنیم. به بیان دیگر،جامعه نشانه های اجتماعی مثبتی را برای مغز ما فراهم می کند که به طور طبیعی الهام بخش ما برای انجام این کارند. اگر دوستانی دارید که با شما این اهدافشان را در میان می گذارند، زمان بیشتری برای در ارتباط بودن با آنها بیابید، به هر روشی که دوست دارید (رو در رو، تلفنی، تلگرام یا پیام تلفنی). اگر دوستانی با این اهداف ندارید، به سایت ما سر بزنید و به یکی از این گروه هایی که با این هدف تشکیل می -شود، بپیوندید. ایجاد و پرورش این ارتباطات زمان می برد اما حمایت شدن توسط این گروه ها کلید ماندگار شدن تمارین است.
البته، چیزهای زیاد دیگری برای شاد ماندن و تغذیه شادی وجود دارد، مانند خواب، ورزش، طبیعت گردی، بازی و موارد دیگر. اگرچه همه اینها مهم اند و خوب است که چیزهای زیادی را برای حمایت از سلامتی مان بشناسیم، پنج مورد وجود دارد که ما در اینجا رویشان تمرکز می کنیم و هیچ زمان اضافی از زندگی شما نمی گیرند در اینجا دستورالعملهای ساده ای وجود دارد که با این فرمول آمده است:
برای یک هفته کاری مرتب موارد بالا را تمرین کنید. به لیست سر بزنید و تنها روی یکی از تمارین برای هر روز متمرکز شوید. و در پایان هفته ببینید که متوجه چه چیزی می شوید. سرایت و واگیر عواطف یک مسئله واقعی است و همین که شما انجامش می دهید، تصور کنید که اثرات به صورت موجی به حرکت درمی آید.