هجوم افکار: نحوه متوقف ساختن اضطراب


اضطراب یک فرآیند است، نه صرفا یک تجربه.
تا زمانی که ایجاد نشده است، اضطرابی وجود ندارد. با یک فکر آغاز می شود و همراه با جمع شدن افکار، به یک موج تبدیل می شود. اکثریت اوقات آگاه نیستید که اضطرابتان در اثر نگرانی افزایش می یابد و این رویه بدون مداخله پیش می رود.
بهتراست از فرمول تاثیرگذار در ایجاد نگرانی بیشتر آگاه شوید تا قدرتی برای متوقف ساختن آن داشته باشید.
چگونگی افزایش آگاهی
آگاهی می تواند مانع از انبوه شدن افکار منفی به سمت اضطراب شود، اما دقیقا چگونه می توان آگاهی را افزایش داد؟ پاسخ آن توجه به چگونگی استفاده ذهن از جلسات تمرین کوتاه است.

به این مسئله توجه کنید که وقتی فکری به ذهنتان می آید، جای آن در آگاهی شما کجاست؟ آیا در منطقه خاصی از ذهن تان زندگی می کند؟ جایگاه آن را برای بالا بردن آگاهی تشخیص دهید.

نحوه متوقف ساختن اضطراب

اکنون این مسئله را در نظر بگیرید که آیا این فکر مفید است و یا باعث اضطراب تان می شود. مسئله این است که اگر در مورد گذشته یا آینده باشد، ممکن است مفید نباشد. هنگامی که یک فکر ناخواسته بوجود می آید، به نفس کشیدنتان فکر کنید.
توجه شما به کجا معطوف شده است؟ آیا به سوراخ های بینی تان معطوف است؟ گلویتان؟ قفسه سینه یا ریه تان؟ هنگامی که منطقه را تشخیص دادید، به افکار اصلی افزایش دهنده اضطراب برگردید. دوباره توجه را به جایگاه نفس کشیدن خود منتقل می کند. این تمرین را برای چند دقیقه تکرار کنید.
مشاهده افکار کار دشواری است وقتی که به تمرکز روی آنها عادت نداشته باشید. چند بار تمرین در روزباعث م یشود که عضله حافظه شما تقویت شود. در مغزتان ارتباطات عصبی را برای کمک به تکرار این رویه ایجاد می کنید بدون اعمال هیچ گونه فشاری
فکر مثبتی را دنبال کنید
راه دیگر برای متوقف ساختن انبوه شدن نگرانی ها و تبدیل شان به اضطراب، یافتن یک فکر متفاوت است. این فکر متفاوت ممکن است خنثی باشد و منجر به جریان یافتن هیجان و یا خوشحالی نشود. در هر صورت، زمانی که موضوع را عوض می کنید، جریان نگرانی را متوقف می کنید.
به عنوان مثال، روی انگشت شست پای خود تمرکز کنید یا به سطح صندلی یا زمین زیرتان توجه کنید. اگر ترجیح می دهید یک موضوع شاد را برای کاهش اضطراب در نظر بگیرید، به یک حیوان خانگی دوست داشتنی یا یک تجربه مثبت فکر کنید.
افکار می توانند آنقدر انبوه شوند که به اضطراب تبدیل شوند، اما در صورتی که شما به آنها اجازه دهید. هنگامی که وجود افکار را تشخیص می دهید، می توانید انتخاب کنید که چگونه با آنها برخورد کنید. توجه تان را از آنها بردارید تا از بین بروند یا اگر ترجیح می دهید آن ها را حفظ کنید.
نتیجه این فرایند، راحتی بیشتر شما خواهد بود.
توسط جان دی مور، PhD
مترجم: شفق کوهستانی نژاد