حفظ انرژی در افراد همدل و حساس


چرا افراد همدل و حساس بایستی مراقب انرژی شان باشند؟
تخمین زمان مطالعه: 3 دقیقه
نویسنده: سارا برگ
یکی از ویژگی های اصلی افراد حساس و همدل، درک متناسب و هماهنگ است. آنها بر روی نشانه های غیرکلامی ظریف تکیه می کنند، و احساس انرژی و هیجانات دیگران، حتی زمانی که به وضوح نشان داده نمی شوند، برایشان قابل درک است. زبان بدن، حالات چهره ای یا به سادگی انرژی فرد برای درک آنچه واقعا در جریان است، کافی هستند. افراد حساس هنگامی که فردی غیرقابل اعتماد است به سرعت متوجه می -شوند و به سادگی فریب نمی خورند.
الزاما ذهن افراد همدل و حساس، فعالیت نمی کند. آنها غالبا فقط می دانند. ممکن است نتوانند دقیق مشخص کنند که چگونه می دانند، اما رادار درونی آنها اطلاعاتی ورای حواس پنجگانه را دریافت می کند. این مسئله به بسیاری از آنان معنویت و یا حداقل شهود بالایی می بخشد. توانایی آنان برای هماهنگ شدن با دیگران در سطحی عمیق، مفید است، به ویژه در صورتی که در حرفه ای به منظور کمک به افراد فعالیت کنند.
حساسیت شدید آنها می تواند بار اضافی انرژی ایجاد کند که مدیریتش سخت است. آنها هم چنین به جذب انرژی دیگران حساس هستند. بویژه منفی نگری می تواند کانال های گیرنده آنها را مسدود سازد و آنان را به احساس سنگینی، فشار و غیر قابل تحمل شدن اوضاع بکشاند. تعداد زیادی از این افراد تنها در فضای شخصی خودشان احساس امنیت و خوب بودن می کنند و همین مواجهه آنان با دنیای بیرونی را محدود می سازد. از چشم انداز روانی، مرزها در زمینه چگونگی تعیین محدودیت ها، نه گفتن و بیان خواسته ها به روشی قاطعانه است.
مرزهای روانشناختی، لایه هایی از انرژی الکترومغناطیسی اند، که با ادراک نرمال غیرقابل رویت هستند. این مرزها در بسیاری از سنت های مذهبی از جمله آئورا و علم مدرن مانند رشته زیست شناسی توصیف شده -اند. در افراد کمترحساس این مرزها کاملا مشخص و تعریف شده است. اما افراد حساس و همدل گرایش به داشتن فضایی نفوذپذیرتر و ظریفتر دارند و بدین ترتیب انرژی های بیگانه می توانند به سادگی به این فضا نفوذ کنند. بدین ترتیب مراقبت از خود به منظور تنظیم انرژی روانی و جسمی در این افراد بسیار مهم است.
به کیستی و هرآنچه که هستید، ارج و ارزش نهید.
. خودآگاهی را تمرین کنید و بدانید که چگونه تحت تاثیر قرار می گیرید.
. ادراکان خودتان را انکار نکنید حتی اگر دیگران چیز دیگری به شما می گویند.
. به شهود خودتان اعتماد کنید- شهود قدرتمندترین انرژی درونی شماست. اوایل، خیلی از افراد حساس و همدل به نادیده گرفتن خرد خودشان تشویق می شوند که بعدها جذب دوباره و ایجاد حسی درست در مورد خود برایشان بسیار مشکل می شود.

حفظ انرژی در افراد همدل و حساس

خودتان را از تاثیرات منفی دور کنید و یا آنها را پاک کنید.
شما بیش از افراد کمترحساس تحت تاثیر قرار می گیرید. گاهی اوقات بهترین این است که بین خودتان و هرآنچه که بر آرامش ذهنتان تاثیر می گذارد، فاصله بگذارید. این ممکن است شامل محدود ساختن مواجهه با اخبار، فیلم های وحشتناک و هرچیز دیگری باشد که منجر به منفی نگری می شود.
هیجانات خود را مدیریت کنید
یاد بگیرید که بر طوفان های هیجانی خود سوار شوید.
حتی اگر آشفتگی شدید نباشد، هیجانات منفی تان را بشناسید و آنها را برچسب بزنید، سپس خودگویی مرتبط با این هیجانات را مورد چالش قرار دهید. آیا افکارتان واقع بینانه و درست است یا روش منطقی تری برای آنچا که ناخوشایندتان است وجود دارد؟ روشی که شما افکارتان در مورد یک موقعیت را مدیریت می-کنید، سلامت هیجانی شما را عمیقا تحت تاثیر قرار می دهد.
از فضایتان مراقبت کنید.
به طور مرتب پاکسازی کنید و تغییر روال دهید. مطمئن شوید که انرژی های موجود در خانه تان مثبت و روشنایی بخش است. فنگ شوی، گل، عطر و اسپری تهویه و خوشبوکننده هوا یا روش های دیگری که مفید می دانید و تا جایی که حالتان را خوب می کنند استفاده کنید. برای پاکسازی هوا، از اسپری ها، اسانس ها، عطرهای طبیعی و یا هرچیز دیگری که اثربخش می یابید، استفاده کنید. اگر هنوز هم احساس خالی بودن می کنید، ممکن است نیاز به یک درمانگر داشته باشید که بتواند تسکین تان دهد. تقویت مرزهای انرژتیک را با تمرین های خاص می توانید انجام دهید. برای مثال، مواد انرژی زا، یوگا، چی گونگ، تعدادی از روش هایی هستند که انرژی های شما را تجمیع می کند.
نیازهایتان را بشناسید
به عنوان یک آدم حساس یا همدل، ممکن است یک فرد درون گرا باشید و برای مدتی طولانی در میانه یک زندگی آشفته باشید. زمانی برای بازیابی تعادل و نو شدن بدست آورید. برای آنکه در حد بهینه توانایی تان عمل کنید، نیاز است که میان حضور در دنیا در عین احترام به نیازتان، تعادل ایجاد کنید تا به بازیابی نیرو و تفکرتان کمک کند.
کسی را بیابید که می تواند شما را حمایت و تشویق کند زمانی که در مشکلی هستید. به خودتان، به هویت -تان عشق بورزید و حضورتان را جشن بگیرید- نه از روی غرور که به خاطر قدردانی از آن چیزهای خاصی که دارید- برای خودتان و دیگرانی که ممکن است از حضورتان و درک و بینش عمیق تان سودی ببرند.
همدل یا حساس هستید؟ در زندگی تان چگونه از آن استفاده می کنید؟ مشکلات ویژه ای که به این دلیل با آنها مواجه می شوید چیست؟ چه عاملی به شما در غلبه بر آن کمک می کند؟ خرد و تجربه تان را با دیگران به اشترک بگذارید تا از آن ذی نفع گردند.